za 16/09/2017

1ste A

Schelle Sp

Geschreven door Georges Veldeman.

De bezoekers begonnen fel aan de wedstrijd, maar na enkele minuten nam Putte resoluut het heft in handen en via een snelle balcirculatie en verrassende flankveranderingen zette het Schelle onder druk. Vooral Jasper Spruyt op rechts en Flor Magriet op links infiltreerden voortdurend in de ruimte, maar hun voorzetten vielen telkens in het bereik van de tegenstrever. Jeroen Trogh trof de paal en verder stond ook doelman Van Aelst enkele keren op de juiste plaats. Ook Robby Janssens zat in de greep van een secuur verdedigend Schelle.

Na de rust verhoogde het Putse overwicht nog, maar echte doelkansen kwamen er zelden. Op aangeven van Flor Magriet trof Robby Janssens met een kopbal de deklat. En bij schoten uit de tweede lijn stond er steeds een voet of been in  de weg richting doel. Bij een zeldzame bezoekende tegenstoot kreeg de snelle Hajjab nog de beste kans uit de wedstrijd, maar hij treuzelde gelukkig te lang om af te werken. Bij Putte liep de pas ingekomen Mylan De Saeger nog een zware enkelkwetsuur op en zo eindigde deze partij op een scoreloos gelijkspel. De Putse jongens kon weinig verweten worden, want vooral lat en paal en een secure Schelleverdediging verhinderde een verdiende zege.

De ploeg: Bram Rijmenams, Jasper Spruyt, Jordi Wouters, Arno Van Heuckelom, Floran Magriet, Toon Baeten, Jeroen Trogh, Philippe De Smet, Ken De Ryck (87’ Yannick Schampaert), Robby Janssens, Yentl Herman (67’ Mylan De Saeger, 76’ Wouter Haagen). Res.: Frederik Baeten.

KFC Putte A - Schelle Sport: 0-0